Întâlnire cu producătorii români de cosmetice și detergenți

Luni, 15 aprilie, am participat în calitate de vicepreședinte al Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare din Camera Deputaților la o discuție cu reprezentanții Uniunii Române a Producătorilor de Cosmetice și Detergenți (RUCODEM), din care face parte și compania clujeană Farmec SA, pe tema legislației privind etichetarea produselor cosmetice.

Reprezentanții RUCODEM au prezentat în fața Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare câteva aspecte referitoare la situațiile rezultate ca urmare a controalelor efectuate de către reprezentanții ANPC cu privire la etichetarea produselor cosmetice. Delegația prezentă în Parlament a arătat faptul că în ultimul an și mai acut în ultimele trei luni au fost solicitate membrilor industriei cosmetice numeroase modificări în etichetarea produselor, aceste cerințe apărând în contextul în care legislația în domeniu nu s-a modificat în ultimii șase ani.

RUCODEM a arătat că producătorilor li s-au cerut noi modificări privind informațiile prezente pe ambalaj și modul de prezentare a acestora astfel:

  • Poziționarea traducerilor în limba română a textelor în limbi străine în același câmp vizual (deși traducerile în limba română sunt amplasate pe alte laturi/în alt câmp vizual pe ambalaj);
  • Interzicerea de a aplica etichete cu traduceri în limba română pentru produse importate din alte țări (etichete temporare sau definitive) lucru care reprezintă o piedică în circulația produselor pe piața unică UE;
  • Solicitarea de a eticheta compoziția materialului suport al șervețelelor umede (demachiante, pentru bebeluși etc.) deși legislația UE exceptează etichetarea compoziției acestei componente pentru produsele de unică folosință;
  • Cerințe de a traduce cuvinte care sunt marcă înregistrată sau cuvinte de felul “mega”, “duo”, “giga”.

Reprezentanții RUCODEM au susținut că toate penalitățile însoțite de oprirea de la comercializare a produselor până la remedierea etichetării au fost date în baza interpretării diferite a aceluiași articol de lege, respectiv Art. 20 din OG 21/1992 privind protecția consumatorilor. Însă, producătorii spun că produsele mai sus menționate sunt reglementate de legislație specifică, și anume Regulamentul UE 1223/2009 privind produsele cosmetice.          De asemenea, reprezentanții industriei cosmetice solicită clarificarea cerințelor ANPC, considerând că acestea exced prevederile legale. Totodată, RUCODEM solicită:  acceptarea aplicării etichetelor în limba română peste etichetele în limbi străine pentru a permite libera circulație a produselor pe piața unică UE; continuarea acceptării poziționării traducerilor în limba română și în alt câmp vizual, așa cum este în prezent la noi și în majoritatea țărilor UE; repunerea în vânzare a șervețelelor umede, precum și un cadru stabil, predictibil și coerent prin clarificări scrise și termene de aplicare posibil de implementat de către operatorii economici, cum a ar fi cele cuprinse între 9 și 12 luni.

În calitate de deputat PSD și clujean, susțin activitatea Farmec SA, un brand de renume al industriei cosmetice, apreciat atât în țară, cât și în străinătate pentru calitatea produselor. Farmec SA este unul dintre simbolurile Clujului și, în aceeași măsură, unul dintre angajatorii importanți din zona Transilvaniei. Consider că este de datoria noastră să ne sprijinim producătorii, să facem și să aplicăm legislația în mod corect, însă fără exces de zel, acest lucru nefiind în folosul nimănui, nici al României, nici al producătorilor, nici al consumatorilor.

Comentarii Facebook

mesaje

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*