Dejul va primi bani pentru centură în acest an

Legea bugetului de stat pe anul 2019 a fost adoptată astăzi, 15 februarie, și cuprinde finanțarea lucrărilor pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, fapt care poate fi verificat la Anexa 3- Bugetele ordonatorilor principali de credite, pct. 24 Ministerul Transporturilor, paginile 6, respectiv 340-341. Este o veste îmbucurătoare pentru mine și sunt sigur că și pentru ceilalți dejeni!

După o serie de interpelări, discuții și demersuri constante către Ministerul Transporturilor, am reușit să conving autoritățile centrale de necesitatea construirii acestui obiectiv așteptat de dejeni și nu numai. O astfel de arteră de transport este vitală pentru dezvoltarea economică și turistică, precum industrializarea și reducerea poluării oricărui oraș cu populație medie sau crescută! În urma insistențelor, în decembrie 2018, Consiliul Tehnico-Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor a avizat pozitiv actualizarea devizului general al studiului de fezabilitate pentru varianta de ocolire a municipiului Dej, acest obiectiv primind, practic, undă verde pentru a fi construit. Sper ca dejenii și cei care tranzitează zona să poată beneficia de această centură ocolitoare în cel mult 2-3 ani. Menționez că prima solicitare pe care am făcut-o la Ministerul Transporturilor a fost în anul 2011, către ministrul Anca-Daniela Boagiu – Interpelarea nr. 2882B/22-02-2011, apoi au urmat discuții informale și formale cu miniștrii: Dan Șova – interpelarea nr. 125B/19-03-2013, Iulian Matache – Interpelarea nr. 2472B/20-10-2015, Răzvan Cuc – Interpelarea nr. 203B/04-04-2017, Lucian Șova – Interpelarea nr. 1671B/30-05-2018; Solicitările, au continuat prin discuții cu foștii prim-miniștri ai României și președinții PSD, inclusiv în ultima lună cu președintele Liviu Dragnea. Un rol important în ultimul an l-a avut și secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, dl. Mircea Biban, clujean la rândul lui. Centura Ocolitoare a Dejului a fost scoasă la licitație pe 1 februarie, urmând ca execuția lucrării să se realizeze în 24 de luni de la data atribuirii contractului. Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș. Durata contractului este de 24 luni, din care 5 luni reprezintă perioada de proiectare care include Proiectul pentru Autorizația de construire iar 19 luni perioada de execuție lucrări. Perioada de garanție a lucrărilor ar urma să fie de minim 36 de luni, aceasta putând crește până la 84 de luni în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată. Valoarea estimată a contractului este de 104.525.520 lei fără TVA (22 milioane euro), din care valoarea lucrărilor este de 103.746.057 lei fără TVA, iar valoarea serviciilor de proiectare este de 779.463 lei fără TVA.

Potrivit fișei acestui obiectiv, cuprinsă în Legea bugetului de stat pe anul 2019, varianta ocolitoare va avea 5,45 km, iar Ministerul Transporturilor va finanța lucrarea cu suma de 146.845.000 lei în cursul acestui an.

Sunt mulțumit că eforturile mele nu au fost zadarnice și că Guvernul a dat curs acestei solicitări. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit de-a lungul timpului în demersurile mele, le mulțumesc colegilor parlamentari PSD clujeni și ardeleni pentru susținere, precum și consilierilor locali social-democrați din Dej, care mi-au transmis mereu doleanțele cetățenilor, și cred că e un moment prielnic pentru a spune că în societatea noastră există două feluri de a face politică: una de dragul imaginii și a vorbelor neacoperite de fapte, și una a faptelor și a realizărilor în beneficiul comunității. Am fost și rămân adeptul politicii rezultatelor și nu a pozelor. Pe unii îi necăjește invidia pentru realizările altora și își arogă merite care nu li se cuvin, în timp ce alții își concentrează energia pentru atingerea obiectivelor. Sunt convins că cetățenii Dejului fac diferența între cele două tipuri de atitudine.

Comentarii Facebook

mesaje

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*