Clarificări legate de ambulanță

Ieri am transmis un comunicat de presă prin care anunțam o veste bună pentru dejeni și nu numai- repartiția unei mașini noi pentru Serviciul de Ambulanță Dej. Ambulanțele au fost achiziționate prin cadrul Programului POIM 2014 – 2020 –  “Îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie la urgenţele medicale”, iar primele 300 de ambulanțe tip B 4×2, au fost livrate la mijlocul lunii decembrie 2018. În cadrul acestui program au fost semnate şapte contracte de finanţare pentru achiziţionarea a peste 1.300 de ambulanţe, valoarea totală a contractelor fiind de 558.903.141,45 lei.

În urma unor reacții din mediul online, consider că sunt necesare unele clarificări:

  1. Nu mi-am asumat în totalitate achiziționarea acestei ambulanțe. Ar fi o lipsă de respect față de alegători ca eu sau oricare alt om politic să personalizeze astfel de proiecte. Ca reprezentant al cetățenilor în Camera Deputaților, rolul meu este de a transmite nevoile cetățenilordin teritoriu și de a face toate eforturile posibile pentru a fi materializate, lucru ce s-a întamplat și în cazul includerii substației Dej în lista pentru repartiția unor ambulanțe noi. În aceste demersuri, un rol important l-au avut d-nul Horia Simu, managerul serviciului de Ambulanță Cluj și întreg personalul medical din cadrul substației Dej.
  2. În activitatea mea parlamentară, demersurile pentru modernizarea Stației de Ambulanță au început încă din anul 2012, prin numeroasele interpelări în care descriam ministrului Sănătății condițiile improprii în care își exercită profesia medicii și asistentele Stației de Ambulanță Dej, lucrând ani la rând într-un garaj din incinta Spitalului Municipal Dej.
  3. Prin fonduri proprii, în toamna anului 2014 am reușit să finanţez costul unei instalaţii de încălzire și aer condiționat.
  4. În anul 2018, în urma unor discuții cu d-nul Raed Arafat, Fundația pentru SMURD a alocat 40.000 lei pentru reparația a 3 ambulanțe din cadrul substației Dej.

În concluzie, preocuparea pentru creșterea calității actului medical trebuie să fie un rezultatul unui dialog între instituții, așa cum s-a întamplat în cazul Stației Ambulanței de la Dej, fără să omitem impactul pe care aceste îmbunătățiri le au asupra beneficiarilor.

Comentarii Facebook

mesaje

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*